Wednesday, 3 September 2014

An Akinyele deep cuts compilation 4 u

It's 2014 and even your grandparents can recite Put It In Your Mouth from front-to-back on cue during Christmas lunch, and Vagina Diner is now rightfully lauded as an early '90's N.Y classic in certain quarters of the rap media. But how familiar are you with the rest of Akinyele's catalogue? If you still don't know the difference between your Aktapuss and your Anakonda then here's a zipfile of 15 Akinyele deep cuts from his lesser-known releases.

This thing is in chronological order so you can witness Akinyele's blossom from the ruffneck street-rap of In The World and The Robbery Song to the post-Jiggy Rap & Bullshit of Three and Do You Wanna? Moreover, you can also witness Ak's metaphysical progression from Break A Bitch Neck in 1995 to Love My Bitch in 2001, where dude went from "beatin' bitches up ain't nothin' new to me, whether you're down with social security or you're just hittin' puberty" to "I spit flows for ya, kick down door's for ya, even suck all ya toes for ya" on some Rap Game High-Heel Throat Fuck Scene From Tenebre type shit:


(GIF via Party Sparty)

And that's not even the best Biggie interpolation here since you can find his Juicy homage Coochie ("it was all a dream, I used to read Playboy magazine/n*ggas gettin' their dicks licked with whipped cream..") at track number 9. Also of great note on the rap history tip is Sister Sister, the only true heir to Biz's Just A Friend as far as rap songs about being marooned in the friend-zone go:

Akinyele - Deep Cuts compilation

1. Break A Bitch Neck O.G version (with Kool G. Rap)
2. In The World O.G version
3. The Robbery Song
4. Enter
5. Murder
6. Juan Valdez O.G version
7. Get Up
8. Sister Sister
9. Coochie
10. Three
11. Messin' With My Cru
12. Gangsters
13. Do You Wanna? (with Uneek)
14. Problems
15. Love My Bitch (with Simone)

~~~> DOWNLOAD HERE <~~~

If I'd ruled the world in 1997 then The Firm's line-up would have consisted of Nas, AZ, Foxy Brown & Akinyele, and their album would have comprised of a 50/50 ratio of Phone Tap-type tracks where AZ & Nas went back-and-forth with each other and filthy sex tracks where Foxy & Akinyele went back-and-forth at each other like Ak' & Uneek later did on Do You Wanna? in 2001.

14 comments:

step one said...

Splendid.

sisilafami said...

Aktapuss > VD

aktapuss is to vagina diner what efil4gazzin is to straight outta compton.

Si Mane Price said...

I would say that Messin' With My Cru is my favourite Akinyele song ever.

Fulci said...

Dope compilation. Thanks.

Robbie said...

This ought to earn you a drink card next time you visit Akafella's giant Las Vegas titty bar.

Si Mane Price said...

Changed my mind, Outta State and Problems are actually my fave Akinyele songs.

Robbie, where is teh Unkut interview with Ak' at?

D said...

Cheers

Agree w ANU, maybe I can better handle all the hiccups on Vagina Diner now though.

lol @ it shortening to "VD"

yeldarb said...

yeeeee

THE GUY said...

AK WAS THE GUY BEFORE THE GUY

Zara said...

"Sister Sister" is hilarious!!

Si Mane Price said...

He was a great songwriter.

Frank Zito said...

http://m.youtube.com/watch?v=F5sncGZhN_k

Si Mane Price said...

Good call. 1 of the 4 good songs on Anakonda.

randomrapradiodotcom said...

Top work fella. Many thanks.

Sponsors